W listopadowym numerze „My Company Polska” ukazało się zestawienie „15 wpływowych kobiet biznesu dla kultury”. To inicjatywa, która pokazuje, jak ważną rolę w rozwoju polskiej kultury odgrywają przedsiębiorcze kobiety.
Dziękuję za wyróżnienie – świat biznesu i kultury to dwa obszary, które od zawsze są mi bliskie – podobnie jak wspieranie kobiet w rozwijaniu ich potencjału, odwagi i sprawczości.
To właśnie połączenie tych trzech perspektyw – biznesu, kultury i kobiecego przywództwa – stanowi sedno tego zestawienia i dowód na to, jak wiele możemy osiągnąć, działając na ich styku.
To także głos w kontrze do utrwalonego przekonania, że biznes i kultura funkcjonują osobno. Tymczasem ich współpraca może przynosić inspirujące i trwałe efekty – zarówno dla twórców, jak i dla gospodarki. Cieszę się, że to właśnie kobiety coraz częściej stają się mostem między tymi światami.
Na szczególną uwagę zasługują wszystkie kobiety, które znalazły się na liście „My Company Polska” – każda z nich wnosi istotny wkład w rozwój biznesu, kultury i życia społecznego w Polsce.
- Grażyna Kulczyk – przedsiębiorczyni i promotorka polskiej sztuki na świecie
- Kamila Bondar – prezeska Fundacji Sztuki Polskiej ING
- Dorota Czekaj – prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, założycielka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet i funduszu VC Black Swan
- Magdalena Dubrawska – założycielka agencji SOLD OUT, menedżerka i promotorka artystów
- Katarzyna Grabowska – twórczyni Business & Culture
- Marta Kołakowska – właścicielka Galerii LETO
- Omenaa Mensah – założycielka OmenaArt Foundation
- Dorota Roesler – dyrektorka ds. rozwoju biznesu i marketingu DWF w Polsce
- Maria Rosa – prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii
- Agata Szkup – prezeska DESA Unicum i historyczka sztuki
- Ewa Szmidt – prezeska zarządu i CEO Grupy Empik
- Anna Świtajska – redaktorka naczelna i założycielka Wydawnictwa Smak Słowa
- Joanna Witek-Lipka – dyrektorka Warsaw Gallery Weekend
- Klaudia Żułcińska – współwłaścicielka agencji SOLD OUT
Cieszę się, że to właśnie te działania – od współtworzenia Nagrody Literackiej „Nike”, przez stworzenie firmowej kolekcji sztuki w Nicom Consulting, po „Manifest kulturalny” Konfederacji Lewiatan i Akademię Przywództwa – zostały zauważone w tym kontekście.
Dziękuję redakcji My Company Polska za wyróżnienie i za stworzenie przestrzeni do rozmowy o tym, jak wiele możemy zyskać, budując mosty między światem sztuki i biznesu.


